Direktlänk till inlägg 26 januari 2010

Varför mår folk så dåligt?

Av Maria Henell - 26 januari 2010 12:51

Är det bara jag, eller är det fler som upplever det som att folk i allmänhet mår dåligt? Läste någonstans att Sverige ligger högt i topp över sjukskrivningar. Ser jag på min umgängeskrets så passar de nog in i statistiken. Tyvärr, men sant, och det är unga människor. Hur är vår livskavlité egentligen? Har vi inte det ganska bra här i Sverige egentligen?

 

Allt kan man inte råda över. Men jag känner att om folk runt omkring mig inte börjar må bättre snart så måste jag själv söka terapi! Jag orkar inte se mina nära och kära må dåligt, bli sjuka, gå in i väggen etc. Det tär på en att se på när ens vänner och familj inte mår bra. Hur ska man orka stödja alla dessa personer?

Någon som har tips?

//M

 
 
Jenny

Jenny

26 januari 2010 13:02

Ett bra tips är att be de söka profesionell hjälp, erbjuda dig att följa med dem dit till en början. Det viktigast är ju vad du själv orkar! Går du in i väggen kan du varken hjälpa andra eller dig själv. Ett till tips, FRÅGA dina vänner och familj, vad de önskar av dig. Det gör det lättare när du vet vad du kan säga ja eller nej till. Kram och lycka till!

http://manodep.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Henell - 10 mars 2010 19:20

Nu är jag som sagt inne på den sista raden av kartan, sen är det slut med piller. Men jag undrar, hur gör man egentligen när man förbereder sig för att skaffa familj? Jag har uppfyllt en del av de krav som jag själv och tillsammans med min fästman sa...

Av Maria Henell - 6 mars 2010 16:02

Idag tog jag mitt sista p-piller.   Hade ett stort leende på läpparna imorse och min fästman kunde inte låta bli att skratta åt mig. Jag vet att det kan dröja bra länge innan man blir gravid, och det får ta den tid det tar känner jag. Jag tycker ...

Av Maria Henell - 4 mars 2010 08:11

För snart en vecka sedan tog jag körkort! Känns så befriande, tänk vad mycket tid och pengar jag kommer att få över nu.   Skrev teorin på morgonen och körde upp efteråt. Väldigt intensivt och var helt slut sen när det var över. Idag ska jag till ...

Av Maria Henell - 10 februari 2010 08:08

Det snöar, igen! tar den här vintern aldrig slut? Igår påpekade min sambo att jag alltid är trött nu för tiden. Det är okej att vara trött, men jämt? Han var orolig för mig. Det gjorde mig lite orolig också. Och dt är sant, jag är trött jämt! ...

Av Maria Henell - 2 februari 2010 14:31

Nu har jag bytt bilskola, nu attan! Har första körningen på torsdag och känner mig smått nervös. Vet inte vad de har för bilar och så ska jag köra med en bekant till min fästman. Då kan man ju inte göra bort sig! Det känns bättre på ett sätt att körl...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards